Fundacja Muzeum Historii Fotografii
Nie ma działalności bez pieniędzy.
One są konieczne dla funkcjonowania – są koszty nie zależne od nas. To wszelkie opłaty, prądy, ciepło, zimno, wydruki itp, itd . Dlatego też staraliśmy się o uzyskanie statusu Fundacji Pożytku Publicznego dla Fundacji Muzeum Historii Fotografii w Janowie Lubelskim. Przy współpracy z Centrum Inicjatyw Lokalnych oświadczam, że Wasz 1% z podatku dochodowego możecie przekazać na PROMOCJĘ FOTOGRAFII – KRS: 0000215 720 i wspomóc właściwy rozwój Muzeum Fotografii oraz Galerii Muzealnej. Z góry dziękuję .
FUNDACJI „MUZEUM HISTORII FOTOGRAFII”
STATUT
Postanowienia ogólne
§ 1
§ 2
§ 3
§ 4
§ 5
§ 6
- Ochrona materialnego ruchomego dziedzictwa kulturowego.
- Wspieranie muzealnictwa.
- Organizacja prelekcji oraz spotkań z ludźmi zajmującymi się szerokim zakresem nauk technicznych, artystycznych oraz społecznych.
- Edukowanie i popularyzacja technicznych aspektów historii fotografii. Fotografia również jako narzędzie do poznawania historii ogólnej oraz regionalnej, postaw patriotycznych oraz prospołecznych.
- Zapoznawanie społeczeństwa z eksponatami związanymi z historią fotografii w aspekcie artystycznym.
- Rozwijanie i umacnianie postaw nastawionych na aktywne współdziałanie w rozwoju społeczeństwa obywatelskiego.
- Działalność na rzecz organizacji, których celami statutowymi jest: działalność naukowa, naukowo-techniczna, artystyczna i oświatowa (szkoły fotografii oraz koła fotograficzne), kulturalna( organizacja wystaw, plenerów fotograficznych).
§ 7
- Prowadzenie zbiorów eksponatów muzealnych.
- Organizację spotkań edukacyjnych.
- Organizację imprez okolicznościowych bądź promujących zagadnienia statutowe.
- Współpracę z władzami samorządowymi, rządowymi i organizacjami pozarządowymi w zakresie wymienionym w celach działania Fundacji.
- Działalność wystawiennicza i wydawniczą.
§ 8
Majątek i dochody Fundacji.
§ 9
§ 10
- darowizn, spadków, zapisów,
- dotacji i subwencji oraz grantów,
- dochodów ze zbiórek i imprez publicznych,
- dochodów z majątku Fundacji.
§ 11
Władze Fundacji
§ 12
- Rada Fundacji
- Zarząd Fundacji
Rada Fundacji
§ 13
§ 14
§ 15
- Powoływanie i odwoływanie Prezesa i członków Zarządu.
- Podejmowanie decyzji o zatrudnieniu członków Zarządu i ustalanie ich wynagrodzenia.
- Ocena pracy Zarządu, przyjmowanie corocznych sprawozdań lub bilansu i udzielanie członkom Zarządu absolutorium.
- Kontrolowanie bieżącej działalności Zarządu Fundacji.
- Wytyczanie głównych kierunków działalności Fundacji.
- Nadzór nad działalnością Fundacji.
- Podejmowanie na wniosek Zarządu Fundacji decyzji o połączeniu z inną Fundacją lub o likwidacji Fundacji.
§ 16
- żądania od Zarządu Fundacji przedstawienia wszelkich dokumentów dotyczących działalności Fundacji,
- dokonywania rewizji majątku oraz kontroli finansowej Fundacji.
Zarząd Fundacji
§ 17
§ 18
- uchwalanie rocznych planów działania Fundacji oraz planów finansowych,
- uchwalanie regulaminów,
- sprawowanie zarządu majątkiem Fundacji,
- ustalanie wielkości zatrudnienia i wysokości środków na wynagrodzenia pracowników Fundacji,
- podejmowanie decyzji we wszelkich sprawach nie przekazanych do kompetencji innych organów,
- przyjmowanie darowizn, spadków i zapisów, subwencji i dotacji,
- występowanie z wnioskiem i wyrażanie zgody w sprawie zmian statutu Fundacji, połączenia z inną Fundacją oraz likwidacja Fundacji.